Često se zanemaruje kako pravilna i redovita hidratacija blagotvorno utječe na zdravlje, općenito podiže cjelokupnu energiju organizma te je ključna za izbacivanje štetnih tvari iz tijela. Između ostalog pomaže da izgubimo višak težine, potiče sagorijevanje viška masti i hidrataciju kože.

Treba imati na umu da svi metabolički procesi koji se odvijaju u tijelu rade učinkovito tek kada smo dovoljno hidrirani. Upravo radi toga voda koju pijemo ima važnu ulogu u svim procesima našeg organizma. Ispire otpadne tvari i toksine, hidrira kožu, hrani zglobove, kosti, mozak i mišiće, te regulira tjelesnu temperaturu i prenosi hranjive tvari do vitalnih organa.

Čak i blaga dehidracija može imati negativne učinke na fizičke i mentalne performanse i zdravlje općenito. Blaga dehidracija nije životno opasna i relativno se lako otklanja, međutim ako se ne uoči na vrijeme, može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih komplikacija. Bez hrane možemo preživjeti tjednima, no bez pitke vode samo nekoliko dana.

Kada razmišljamo kada i koliko vode dnevno piti, ne smijemo se osloniti isključivo na osjećaj žeđi, jer taj osjećaj pokazuje kako je već došlo do dehidracije organizma, već moramo piti redovito i količinski dovoljno vode kroz dan i prije osjećaja žeđi.

Kako znamo da ne pijemo dovoljne količine vode?

Smanjena motivacija, slabije pamćenje, umor, podočnjaci, loše raspoloženje i glavobolja mogu biti prvi znaci dehidracije. Ako se nađete u situaciji glavobolje te ju pripisujete poslu i stresu, prije nego odlučite popiti tabletu, popijte nekoliko čaša vode. Jedan od prvih znakova dehidracije vašeg organizma može biti upravo glavobolja, zato se sjetite ovog jednostavnog savjeta sljedeći put kada se nađete u toj situaciji.

Također je važno znati, što više vode pijete, voda će se manje zadržavati u organizmu. Ukoliko imate stalan osjećaj nadutosti, jednostavno pijete više vode. Istina, vjerojatno ćete imati češću potrebu za mokrenjem, no rezultati će se isplatiti. Vaš urin dobar je pokazatelj koliko je vode potrebno organizmu. Ako je tamnije boje, potrebno je povećati unos vode. Bistar urin, svijetložute boje znak je da ste dovoljne hidracije.

Količina vode potrebna organizmu za normalan rad u prosjeku iznosi 2 do 3 litre dnevno. Ovisno o spolu, konstituciji, fizičkoj aktivnosti, starosnoj dobi i temperaturi okoliša potrebna količina vode može varirati. Bitno je steći naviku pijenja vode redovito tijekom dana kako biste stalno bili dovoljno hidrirani. Preporučljivo je piti čašu vode svakih sat vremena da bi održali pravilnu hidrataciju tijekom dana. Uvijek u blizini imajte bocu vode kao podsjetnik.

Donosimo jednu praktičnu formulu za izračun potrebe dnevne količine vode na bazi tjelesne težine:

Pin It on Pinterest

Shares
Share This